Friday, January 9, 2015

Yağmur ve Dua

Bir yaz ayı olmalı. Sanıyorum Ağustos'tu. En kral sonbahar akşamına aşık atar gibi bir hali vardı o akşamın. Bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyordu. 

Akşam 21.30 sularinda en yakin dostlarimin birinin evinden cikmıştim. Islek de bir cadde ustunde oturuyor. "Iyi" dedim. "Bu saatte trafik de olmaz. Taksi de bulur, rahatca evime giderim." Tam apartmanin onunde bir taksi durdu. Yolcu indirmek uzere, taksici para ustu veriyordu. "Buna binerim iste." derken arkadan baska bir taksi geldi. El ettim, sonradan fark etti. Az ileride durdu. Taksiye dogru ilerlerken "Bu adamin kismetiymis." dedim. Bindim. "Osmanbey'e gidecegiz." dedim. Cep telefonum elimde. Mesajlara bakiyor, sosyal medyada dolaniyordum. O esnada calan muzige kaydi odagim. O kadar duru, icli bir ezgiye eslik eden harika bir sesti ki... Sozlere kulak kabarttim. Bir ölümü, daha dogrusu ölen birinin ardindan duyulan aci anlatiliyordu. "Kim söyluyor bunu?" diye sordum. Gencten de bir taksici, 35 yaslarinda. "Sevcan Orhan" dedi. Bir kac dakika sonra telefonu kapattim. "Biraz daha sesini acar misiniz? dedim. Sanki onu bekliyor gibiydi. Yuksek sesle dinleyesi vardi da onay bekliyordu sanki. Eve kadar konusmadan sarkiyi dinledik. Bir huzunlendim derinden. "Ölüm var yaa" dedim. Yine her seyin sahte önemi bir anda ufalanıverdi gözümde.
Evin onune geldik, parayi uzattim. Para ustunu verirken taksici dedi ki "O sarki ölümü anlatiyor. Anne baba sag mi?" dedi. "Cok sukur evet" dedim konunun nereye gelecegini hissederek. "Anne" dedi sesi titreyerek "Anne cok baska bir sey abla. Kiymetini bil. Sakin ama sakin uzme, kirma. Oyle bir oluyorsun ki gidince." dedi. Gozleri doldu hepten. Tuylerim diken diken. "Nurlarda uyusun. Annen icin dua edecegim bu gun, soz" dedim. Para ustunu aldim. Arabadan indim. Anahtarimi ararken annem geldi aklima. Gozlerim doldu.
Eve girer girmez dua yolladim annesine. Bu sarki da duamin tamamlayicisi olsun. Sag olanlara saglik, gocup gidenlere de hûsu icinde isikla uyumak bahsedilsin...

No comments:

Post a Comment