Saturday, February 28, 2015

Penguenlere Hırka Örmek



109 yaşındaki bu ışıklı ruh, Alfred Date, Philip Adası'nda yaşayan ve petrol sızıntısı nedeniyle hayatları tehlikeye giren penguenlere hırka örmüş... Tüylerini yalayıp zehirli madde tüketmesinler diye... Nasıl güzel bir kalp, nasıl güzel bir insanmışsın sen Alfred (Peki ya hırkaların güzelliği? :)) 


Sonra "Sen napıyorsun Funda?" diye kendime soruyorum. "Bu gün kendinden başkası için ne yaptın?" Henüz Alfred kadar büyük dokunuşlar yapabildiğimi düşünmüyorum; ama insanlara güler yüz ve anlayış göstermek, kimseyi yargılamamak, yaşlı bir amcanın koluna girip sohbet ederek caddenin karşısına geçmek, yolda kalan araç sahibine omuz vermek gibi küçük görünen durumlar da aslında kişinin önce kendisine, sonra da etrafına huzur veren durumlar. Yani mümkün olan her anda, bütünün yararına yapılabilecek ne varsa yapmak, esirgemeden kalpten sunmak... Sevgiyle.

3 comments:

  1. öğretmen mori ile salı buluşmalarını anımsattı bu tatlı amca bana. öğrenecek çok şeyimiz var !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bunca zaman bu filmden neden haberdar olmamışım, nasıl olmuş da bu filmi izlememişim! Alfred'e bir kez daha gönülden teşekkür ederim ki bu yazıyı yazmama vesile oldu ve siz de bu filmden beni haberdar ettiniz. Göz yaşları içinde izlediğim ve aydınlandığım harika bir 1,5 saat geçirdim. Bahtiyar olun! Sevgi ve ışıkla 🙏

      Delete
  2. Açıkçasını filmini bilmiyordum:) mitch albom'un aynı isimli kitabını okumuştum.
    Sevgi ve sağlıcakla

    ReplyDelete